Ez a szolgáltatási rend a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. által az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft. által meghirdetett „Elemi rehabilitációs szolgáltatás biztosítása látássérült személyek számára” (kód: LSER2018) című pályázati működtetéséhez készült.
Pályázó és egyben fenntartó adatai:
Vakok és Gyengénlátók Győr-Moson-Sopron megyei Egyesülete
cím: 9024 Győr, Bartók Béla u. 23. fszt. 4.
bírósági bejegyzés szám: 0800/Pk.62.880/2004
adószám : 18980732-1-08
telefon: 06/96/528-805
E-mail: info@gyorivakok.hu
Web: www.gyorivakok.hu
képviselő: Szalai Miklósné, elnök
Rehabilitációs központ adatai:
megnevezése: Vakok és Gyengénlátók Győr-Moson-Sopron megyei Egyesülete Rehabilitációs Központja
cím: 9023 Győr, Szigethy Attila út 109.
E-mail: rehabkozpont@gyorivakok.hu
Web: www.gyorivakok.hu
szakmai vezető: Zemkó Márta
szak.vez. telefon: 06 30 885 0270
Ellátási terület: Nyugat-Dunántúli régió: Győr-Moson-Sopron megye, Vas megye és Zala megye
Területi felelős: Zemkó Márta
Szolgáltatási elemek (modulok):
– Rehabilitációs intervenció
– Funkcionális látásvizsgálat
– Látástréning
– Tájékozódás- és közlekedéstanítás
– Mindennapos tevékenységek és életvitelt segítő eszközök tanítása
– Kommunikációs és számítástechnikai eszközök használatának tanítása
– Tapintható írások tanítása
– Klienskoordináció
– Eszközkölcsönzés
Szolgáltatási elemek (modulok) amennyiben nem érhetőek el:
A legközelebbi szolgáltató: Vakok Állami Intézete, 1146 Budapest, Hermina út 21.
Szolgáltatási formák:
Elemi rehabilitációs központ ügyfélfogadási rendje:
- Telefonon és személyesen: hétfő-péntek: 8- 12 óráig a rehabilitációs központ ügyfélszolgálatán
- Telefonon: +36 30 239 0941, +36 30 885 0270, +36 96 528 805
- E-mail-ben: gyor.rehab@gmail.com
Kliens útja:
- Kapcsolat felvétele: ügyfélfogadási időben telefonon, illetve személyesen a klienskoordinátornál, a megadott telefonszámok valamelyikén vagy E-mail-ben
Klienskoordinátor: időpontot egyeztet egy személyes találkozóra, amikor az adatok felvétele, igények felmérése megtörténik.
- Funkcionális látásvizsgálat: rehabilitációs szakember végzi el
- Rehabilitációs terv(ek) elkészítése : kliens és a szolgáltatási elemet nyújtó szakember közösen készíti el és írják alá
- Rehabilitáció: az elemi rehabilitációs folyamat elvégzése, amit a kliens aláírásával igazol a szolgáltatási nyomtatott naplóban
- Adminisztráció: digitális kliensnaplót 24 órán belül kitölti a szakember
- Zárás: klienssel közösen, a rehabilitációs tervvel egyezően, záró értékelés megírása, aláírása kliens és szakember részéről
Szolgáltatás megrendelése:
Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozat ismertetése után, a kliens és a pályázó képviselőjének aláírásával jön létre a megrendelés.
Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozat tartalmazza:
- kliens személyi adatait
- a szolgáltató adatait
- a szolgáltatás helyét, formáját, kezdő és befejező dátumát
- az igényelt szolgáltatási modulokat
- a kliens kötelezettségeit
- a szolgáltató kötelezettségeit
- megrendelés lemondásának menetét
- a szolgáltatás megszűnésének okait
- észrevételek, panaszok jelzésének módját
- hozzájáruló nyilatkozatot (adatvédelmi nyilatkozatot)
A szolgáltatás megszűnése vagy lemondása
- A szolgáltatás megszűnik, ha a szolgáltatás elvégzésre került.
- Egyéb esetekben a Rehabilitációs megállapodás és Hozzájáruló nyilatkozatban foglaltak szerint szűnhet meg vagy mondható le.
- A lemondás határideje: a lemondás napjától számított 3 munkanap.
A szolgáltatás – a megrendelőnek felróható okból történő – meghiúsulásának következményei, különös tekintettel a késedelmes lemondásra
- Meghiúsulás esetén a Szolgáltató a szakemberek összehívásával vizsgálóbizottságot alakít, a vizsgálóbizottság elemzi a tényállást és határozatot hoz, melyet jegyzőkönyvben rögzít.
- A jegyzőkönyv egy példányát a szolgáltató eljuttatja a klienshez 7 munkanapon belül.
- A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a szolgáltatónál.
A szolgáltatással és a szakemberekkel kapcsolatos észrevételek, panaszok befogadásának és kezelésének rendje
- A kliens a szolgáltatással szemben panasszal élhet.
- A kliens panaszával közvetlenül fordulhat az őt ellátó szakemberhez és a vele történő egyeztetés alapján megoldást keresnek a panasz kiküszöbölésére.
- Ha a szakemberhez fordulás nem hoz eredményt, úgy a kliens a Területi felelőshöz fordulhat panaszával.
- Ha a kliens panasza továbbra is fennáll, úgy a Szolgáltatóhoz fordulhat közvetlenül.
- Szolgáltatóval való panasz esetén a kliens, Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Nonprofit Kft.-nél élhet panaszjogával.
- A Területi felelőshöz vagy Szolgáltatóhoz benyújtott panasz esetén a Területi felelős vagy Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni és határozatot hozni, amit a kivizsgálásról készült jegyzőkönyvben rögzít.
- Területi felelős vagy Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát 7 munkanapon belül köteles a klienshez eljuttatni.
- A kliens a jegyzőkönyvben foglalt határozat ellen 7 munkanapon belül fellebbezhet a Területi felelősnél vagy Szolgáltatónál.
A szolgáltatás újra indítása, folytatása vagy módosítása
- A szolgáltatás újraindítása akkor történhet meg, ha a kliensnél új élethelyzet adódik vagy körülményei, egészségügyi állapota ezt indokolja. Ilyenkor az új szolgáltatás megrendelésével jöhet létre az újra indítás, azaz folytatás.
- A szolgáltatás módosítása csak érvényes szolgáltatás lezárásával, lemondásával és új szolgáltatás megrendelésével történhet.
Győr, 2018. 07. 11.
Zemkó Márta
Területi felelős